Книжкові видання та компакт-диски Журнали та продовжувані видання Автореферати дисертацій Реферативна база даних Наукова періодика України Тематичний навігатор Авторитетний файл імен осіб
|
Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер "Mozilla Firefox" |
|
|
Повнотекстовий пошук
Пошуковий запит: (<.>A=Tsygankova T$<.>) |
Загальна кількість знайдених документів : 8
Представлено документи з 1 до 8
|
1. |
Obolenska T. Y. Polystructural model of the EU environmental policy: an economic approach [Електронний ресурс] / T. Y. Obolenska, T. M. Tsygankova, V. I. Chuzhykov // Актуальні проблеми економіки. - 2015. - № 3. - С. 203-209. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ape_2015_3_27 Розглянуто особливості реалізації екологічної політики Європейського Союзу за допомогою економічних механізмів та інструментів її здійснення. Визначено характер поліструктурності в межах реалізації секторальних і горизонтальних політик ЄС і можливості запровадження європейських підходів для збереження довкілля в Україні.
| 2. |
Tsygankova T. Key determinants of managing the marketing asset of global companies [Електронний ресурс] / T. Tsygankova, R. Ponomarenko // International Economic Policy. - 2016. - № 2. - С. 75-97. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/itrep_2016_2_7
| 3. |
Tsygankova T. Marketing technologies for building competitiveness of companies export [Електронний ресурс] / T. Tsygankova, A. Ishchenko // International Economic Policy. - 2017. - № 1. - С. 7-25. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/itrep_2017_1_3
| 4. |
Tsygankova T. Priority formats of trade integration of countries [Електронний ресурс] / T. Tsygankova, T. Obolenska, О. Yatsenko, L. Lyskova, O. Sovenko // Фінансово-кредитна діяльність: проблеми теорії та практики. - 2020. - № 3. - С. 460–469. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Fkd_2020_3_49 Досліджено проблему торговельної інтеграції країн. В умовах глобалізації розвиток зовнішньоторговельної сфери (ЗТС) є одним із головних чинників конкурентоспроможності національної економіки. Партнерство з ЄС для України є стратегічним. Мета дослідження - розкрити ключові характеристики та прояви асиметричного розвитку торговельної інтеграції України та ЄС і визначити пріоритетні напрями торговельно-економічного співробітництва (ТЕС) країн. Об'єктом дослідження є процес торговельної інтеграції країн на прикладі України з ЄС. Предметом дослідження виступають методи, заходи та інструменти ТЕС України з ЄС у контексті інтеграції. Дослідження присвячено характеристиці партнерства України та ЄС у контексті поглибленої та всеосяжної зони вільної торгівлі (ПВЗВТ), яка набула чинності від 1 вересня 2017 р. і є частиною Угоди про асоціацію. Кількісно оцінено динаміку показників розвитку економіки України та ЗТС. Проведено аналіз відносин України та ЄС і зроблено висновок про те, що ЄС є пріоритетним партнером України, адже в середньому за останні роки 42 % товарів і послуг Україна йде на експорт в Європу. З'ясовано наявні асиметрії торговельно-економічної інтеграції України та ЄС, що проявляються в технологічній диспропорційності, сировинному експорті з України та високотехнологічному імпорті, негативному сальдо та в постійному зростанні негативного торговельного балансу України. Для оцінки ефективності заходів торговельної політики України в умовах ПВЗВТ побудовано гравітаційну модель, яка надала змогу стверджувати, що двосторонній товарообіг між ЄС та Україною є більш еластичним від динаміки економічного зростання ВВП ЄС і менш еластичним від динаміки ВВП України. Дослідження підтвердило, що Угода про ПВЗВТ між Україною та ЄС уже значно вплинула на зростання товарообігу між цими країнами. Ідентифіковано основні інтеграційні можливості та загрози співпраці України і ЄС. Виокремлено основні інструменти торговельної інтеграції та визначено пріоритетні цілі торговельної інтеграції країн, - України та ЄС.
| 5. |
Yatsenko О. Global agri-food market: consumer trends and trade problems [Електронний ресурс] / О. Yatsenko, T. Tsygankova, Yu. Zavadska, I. Horbachova, O. Khoroshun // Фінансово-кредитна діяльність: проблеми теорії та практики. - 2020. - № 4. - С. 440–448. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Fkd_2020_4_47
| 6. |
Tsygankova T. Mobilization of innovative and resource factors for development of national outsourcing IT companies [Електронний ресурс] / T. Tsygankova, O. Yatsenko, O. Mozgovyy, T. Didukh, L. Patsola // Науковий вісник Національного гірничого університету. - 2021. - № 1. - С. 191-197. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nvngu_2021_1_29 Purpose. To systematize and justify the mobilization optimization of internal resource potential and innovative indicators for development of national outsourcing IT companies. Methodology. To complete this paper work the authors followed the justification of the forecast based on the use of the following methods: trend method (establishing the forecast indicators of development on the basis of determining the average trend of the previous periods) to identify and systematize ways to ensure forecast efficiency of resource potential, innovative development of outsourcing companies in IT; comparative and statistical methods (application of methods for analysis of reporting data, their comparison with forecast) and forecasting method (forecasting according to the main quantitative and qualitative indicators) to determine the comparative characteristics of the given paths; geometric method of direct change dependence (determination of the level of change dependence, calculated by the method of direct geometric progression) to assess the forecast scheme for Ukrainian outsourcing IT subjects of unification in the form of cooperation. Findings. The basic methods of resource potential optimization, innovative indicators for development of outsourcing IT companies in Ukraine are investigated and substantiated. Systematization of scientific approaches, views of researchers allowed forming a list of optimization paths of these companies' development. Originality. For the first time the organizational and economic form of integration of the subjects of the IT-outsourcing market in Ukraine is proposed as a way to optimize the resource potential of the association in cooperation, which provides functioning of competitive structures based on cooperation and partnership relation with clients, distribution of functional loads, creation of additional market economic effects, possible solution of social and economic problems of regions. Practical value. The practical significance of the study lies in the development and testing of methodological tools designed for rapid assessment of the development level of innovation and resource potential of IT enterprises. The results of the study can be used by national IT outsourcing companies to increase capital and maintain operational efficiency, to ensure functioning of competitive structures of different categories aimed at increasing the added economic value of their participants.
| 7. |
Tsygankova T. Free trade agreements in the world trade system: benefits and models [Електронний ресурс] / T. Tsygankova, O. Yatsenko, T. Tananaiko, G. Solodkovska, V. Olefirenko, A. Ishchenko // Фінансово-кредитна діяльність: проблеми теорії та практики. - 2022. - № 6. - С. 172-181. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Fkd_2022_6_16
| 8. |
Tsygankova T. Influence of Industry 4.0 on strategies of companies entering the global market of data integration services [Електронний ресурс] / T. Tsygankova, O. Yatsenko, T. Obolenska, T. Gordieieva, V. Osadchuk // Naukovyi visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu. - 2023. - № 2. - С. 141-148. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nvngu_2023_2_23 Purpose. To substantiate the theoretical principles and practical recommendations regarding the formation of the strategy of enterprises entering the market of data integration services in the conditions of Industry 4.0. Methodology. Research methods based on the principle of the unity of theory and practice were used in the research process, including: the historical-logical method (to study the evolution of market development and its trends); the analytical-statistical one (to determine the dynamics of market volumes); SWOT-matrix method analysis and DROC-analysis (to study the global market development of data integration services and to determine the company's development scenarios in the market in the conditions of Industry 4.0); correlation-regression analysis (to study the dependence of marketing costs on net income of IT market leaders); taxonomic analysis (to systematize strategies used by market players under different conditions); qualitative research method (expert interview to analyze the state of the market and identify trends in its development). Findings. The state, conjuncture, key trends and drivers of the development of the data integration services market were comprehensively investigated, and the impact of Industry 4.0 was analyzed. The strategies of the leading players and possible scenarios for the development of companies on the market are determined. Originality. Empirical and theoretical research allowed us to propose directions for the implementation of digital-marketing technologies for enterprises to enter new b2b markets and to substantiate their strategies for entering the market of data integration services; in addition, to take into account the prospects for the development of this market in the post-war development of Ukraine. Practical value. The research results can be helpful to state authorities and researchers, applied in the functional activities of IT enterprises, namely, conclusions regarding the specifics and prospects for the development of the market of data integration services, its drivers, and their development strategies in turbulent times and the Fourth Industrial Revolution, directions for the implementation of technologies digital-marketing for entering new b2b markets, strategies and tactics for entering the data integration services market, in particular, when researching the global data integration services market and developing hybrid entry strategies.
|
|
|